Přijít s něčím novým je těžké. A je to extrémně těžké, pokud nevíte, kde vlastně začít. Jistě vás již v životě napadla spousta úžasných nápadů, které by stály za to vyzkoušet. Jenže počáteční nejistota, velká administrativní zátěž či přepracovanost vám nedovolily se do realizace nápadů pustit. A geniální nápad potom začal i skončil jen u myšlenky.
Připravit koncept chce čas. Geniální myšlenky se objevují a zase odchází, ale když už chce někdo začít podnikat, musí tomu dát čas a důvěru. Věřit první dobré myšlence je těžké. Většina konceptů zkrachuje na tom, že se podnikatelům nezdají dostatečně dobré. Další zkrachují na tom, že se podnikatel necítí jako ta správná osoba k tomu, aby s danou věcí začínal. Je podle svého mínění například málo kvalifikovaný, má málo kontaktů a tak dále. Tak je to špatně. Kvalifikace se dá dodělat, kontakty se objeví během rozbíhání firmy. Na vše existuje protiargument a strach by neměl váš nadějný podnik zničit.
Pokud překonáte počáteční nedůvěru, můžete začít s realizací. A ta trvá. Podnikání se nedá rozjet narychlo, aby bylo trvale úspěšné. Proto pokud jste zatím o nápadu celé dny či týdny přemýšleli, teď to budou minimálně roky, než se osvědčí a bude z něho třeba přesně to, co jste si na začátku své cesty vysnili.
Než svůj byznys rozjedete ve velkém, chce to začít s malým testovacím projektem. Tento projekt by měl mít malou počáteční investici. Pokud tedy například chcete přinést na trh nový produkt, pro začátek je vhodné vyrobit pouze 100 kusů produktu a na tomto vzorku vyzkoušet, jaký o něj bude zájem. Musíte si vymyslet strategii, jak produkt propagovat a za kolik ho prodávat. Pokud zjistíte, že o produkt zájem není žádný, ani když jste ho chtěli prodávat za uváděcí ceny, alespoň vaše podnikání hned na začátku nezkrachuje. Kdybyste vyrobili produktu tisíce kusů a dali do toho všechny své peníze, bylo by to horší. S podobným testem přijdete maximálně o několik tisíc a můžete začít přemýšlet o novém lepším projektu, aniž byste již vyplýtvali všechny peníze.